20 oktober 2008: Op ontdekkingsreis

Dobri den!

Vandaag mijn eerste blog vanuit St. Petersburg. Zaterdagavond ben ik aangekomen in ons appartement. Samen met Martijn, die met dezelfde vlucht aan was gekomen, werden we opgehaald door taxichauffeur Roman. In het appartement maakte ik ook meteen kennis met Kristina, een Brusselse vrouw, met wie ik de slaapkamer deel. Verder zijn er nog 3 mannen,
waarvan 1 Amerikaan.

De eerste avond zijn we bij de pizzaria in de buurt wat gaan eten met z'n 3en en daar was al de eerste vergissing. Kristina bestelde een rode wijn in het Russisch, maar kreeg uiteindelijk een warme wijn bij haar pasta geserveerd. Bij deze de nieuwste delicatesse in St. Petersburg!



Zondags zijn Kristina en ik eerst op ontdekking gegaan. Boodschappen gedaan, een kaartje gekocht voor de metro, de Kazankathedraal bezocht en het Poesjkin museam bezocht en ondertussen veel woordjes geleerd!

Toen ik iedereen in Nederland vertelde dat ik naar Rusland kreeg ik als eerste te horen dat de Russen sombere en asociale mensen zijn. Dit wil ik meteen tegenspreken. Tot nu toe zijn alle mensen erg vriendelijk geweest om onze vragen te beantwoorden, zelfs wanneer hun Engels minimaal is en ons Russisch nergens op lijkt! Zo hebben wij een 10 rittenkaart kunnen kopen voor de metro, wisten we welke bus richting ons appartement ging en welke pastasaus het lekkerste was om te eten!
Tot nu toe is alles dus prima bevallen en zie ik mij de 6 weken wel doorkomen!

Do Svidanija!

4 opmerkingen:

blankies zei

Heej Wendy, we hebben je eerste verhaal uit Petersburg gelezen en we gaan je zeker volgen! Veel plezier met je ontdekkingsreis in Rusland en zet ´m op met je studie Russisch.
Groetjes van de familie Blank.

trudy zei

He Wendy,

Fijn dat alles goed is gegaan, ik ga ook zeker je verhalen volgen.
Geniet maar lekker en succes met het russisch leren.
Liefs Guido Trudy en Nick XXX

PHR zei

Hoi Wendy, leuke weblog. Vooral de foto's. Plaats er maar veel zien wij ook nog wat.
Nog voetbal gezien Zenit 1-1
Veel plezier en studeer ze.
groetjes Hans Pauline Rick

Caroline zei

Hey Wendy,
Ziet er goed uit, je weblog!
Ik heb het idee dat je je helemaal thuisvoelt daar!?! Ik ben gek op reisverhalen en ga je dus op de voet volgen! Geweldig en gek idee dat jij daar nu bent. Ik zou willen dat ik die lef 20 jaar geleden gehad had.. Geniet!! Geniet!! Geniet!!! XX Caro