29 november 2008: De laatste avond


Gisteren was onze laatste avond in Sint Petersburg en die moesten we natuurlijk in stijl afsluiten. We zijn eerst met zijn 3en heerlijk uit eten geweest en daarna naar het Mariinsky Theater voor een balletuitvoering van het Zwanenmeer. Dit theater werd geopend in 1860 en onder andere Tchaikovsky is hier bekend geworden.















In Rusland is ballet 1 van de meest culturele aangelegenheden dus ontzettend leuk om hier een uitvoering te zien. We zaten op de bovenste verdieping, maar we hadden prima zicht. Het stuk wordt gespeeld met live orkest en de muziek was echt ontzettend mooi. Natuurlijk kenden wij het verhaal al van het Zwanenmeer, maar dan nog was het ontzettend gaaf om hierbij aanwezig te zijn.




We hebben zeker genoten van dit romantische verhaal met happy ending!

Vanmorgen om 6.30uur hebben we Ortrun uitgezwaaid, die terugging naar Duitsland. En om 12.00 uur vanmiddag heb ik Olga uitgezwaaid die weer terugvliegt naar Polen. Nu heb ik nog 2uurtjes de tijd om de laatste spullen in te pakken en even boodschapjes te doen. En dan zit mijn verblijf van 6 weken in St. Petersburg erop.

Alles wat ik wilde doen en zien heb ik gedaan. Ik heb een begin gemaakt met de Russische taal, ik heb ontzettend veel gezien van de stad, geweldige mensen ontmoet, sneeuw meegemaakt, een voetbalwedstrijd van Zenit gezien en naar een balletuitvoering geweest. Voorlopig heb ik niks meer te wensen en vlieg ik met een goed gevoel terug naar Nederland. En we zullen zien hoe snel ik terug ben in Rusland...












Geen opmerkingen: