30 oktober 2008: Vodka!

De hele dag kon ik maar niet bedenken wat ik deze keer ging vertellen. Maar na 3 vodka in een sushibar werd mijn inspirate zo aangereikt... Russen hebben in ieder geval vreemde humor!
Beelden zeggen genoeg!


We hebben de uitleg van deze humor in het Russisch op papier, we vragen morgen aan onze docenten om het te vertalen en dan laat ik jullie weten wat we hier mee moeten!





Verder begint mijn Russisch al vorm te krijgen (volgens docent Katja). Ik heb 12uur per week les. Dit lijkt niet zo veel, maar het is genoeg! Elke dag krijgen we een hoop huiswerk om bezig te zijn met het de taal! En als het onderwerp me even niet bevalt, dan heb ik de perfecte oplossing gevonden. Katja is namelijk erg trots op haar stad en voornamelijk op de kunst en cultuur! Wanneer je daar over begint, vertelt ze je alles en werkt ze rustig wat langer door! Ze is zelf ook een groot kunstenaar;)!

En anders leer je genoeg van de Russische bevolking! Vandaag in de Hermitage (volgens Guiness Book of Records het grootste schilderijenmuseum van de wereld met originele werken van Van Gogh, Monet, Picasso, Gauguin, Matisse, Vermeer en nog vele andere!!!) waren wij even het hoogtepunt van het museum voor een aantal jonge Russische scholieren! Ze hoorden ons prutsen met het lezen van de Russische beschrijvingen en hielpen ons met alle plezier! Toen ze begrepen dat we Engels praatten wilde elke kind van de groep vol trots vertellen wat hun naam was en vragen hoe het met ons ging in het Engels! De verhalen over de Egyptische kunst waren totaal niet meer belangrijk!!

Verder moet ik even kwijt dat ik heel blij ben dat ik mijn studentenpas mee had genomen, aangezien ik bij elk museam gratis of met flinke kortingen binnenkom, service he! Hieronder een aantal prachtige meesterwerken! (we hebben vandaag 3,5uur rond gelopen en nog geen 20% dus denk dat ik nog een paar keer een bezoekje ga brengen!).













Het witte beeld is van Rodin en 'De dansende mensen' is van Matisse!










De rechterfoto, hieronder van die vrouw, is een illegale van Vincent van Gogh (er was 1 kamer waar niet gefotografeerd mocht worden en aangezien ik wist dat die oude dames niet zo snel waren, is het mij wel gelukt!)











Groetjes en tot snel! Xx

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Wen! Wat leuk om te horen dat je het naar je zin hebt.. Tenminste, dat idee krijg ik zeker weten!
Goed dat je ook nog wat cultuur opsnuift, als je terug bent wil ik graaaag je foto's zien!
Veel plezier daar meis!!
Kuss Marije

Anoniem zei

Hallo Wendy,

Je kent me niet, maar ik ga vanaf januari de 4 weekse cursus volgen, ik ben benieuwd wat je al kon m.b.t. de Russische taal voor je met deze 4 weken begon ??

Veel plezier !!

Groet Jan

Anoniem zei

Mooie schilderijen zeg!!

Groetjes uit Vaassen:)

Anoniem zei

Hoi Jan,

Dit is even de makkelijkste manier om te reageren! Ik sprak geen woord Russich ! Ik ben in Nederland begonnen met het leren van het alfabet! Verder leer je hier alles! Je kan wel de woordenlijst die op de site bekijken en op die manier de letters oefenen! Je komt er dan achter dat heel veel woorden op het engels/duits/nederlands lijken!
Als je nog meer vragen hebt, moet je aan Bart m'n emailadres maar even vragen!

Groetjes Wendy

blankies zei

Heej Wendy,
We vinden het nog steeds leuk om je te volgen in Sint Petersburg. We zijn straks wel benieuwd naar alle foto's en verhalen als je weer thuis bent. Ook zijn we dan erg benieuwd naar je kennis van de Russische taal! We gaan straks lekker eten bij jullie in Huizen en vinden het wel jammer dat je er niet bent. We zullen zeker wel even aan je denken en een drankje op je nemen. We zien en spreken je weer begin december. Veel plezier nog verder en de groetjes vanuit Baarn van
Leo, Astrid, Rebecca en Daimy