22 november 2008: Vakantie

Yeah vakantie! En ondanks mijn ontzettend leuke lessen met Katja, is dit echt heerlijk! Voor mezelf leer ik elke dag woordjes en houd ik mijn grammatica bij, maar geen huiswerk meer!












Vrijdag heb ik eerst lang uitgeslapen en daarna ben ik naar het centrum gegaan. Ik heb de meest opvallende en kleurrijkste kerk van de stad bezocht, Church of Resurrection of Christ. Ik hoef niet alle kathedralen en kerken van de stad te bekijken, maar deze moest ik gezien hebben. De kerk is volledig gemaakt van mozaïeken, wat een bijzondere sfeer aan de binnenkant geeft. De afbeeldingen zijn voornamelijk onderwerpen uit het Nieuwe Testament. De kerk wordt ook wel, Saviour on the Spilled Blood genoemd, omdat Tsaar Alexander II, hier in 1881 is vermoord.
Vrijdagavond zijn Olga en ik uit geweest en hebben het iets te gezellig gehad! Rare Russische drankjes geprobeerd, te veel geproost met wodka en naar mooie shows van het barpersoneel gekeken. Ik heb in ieder geval geleerd hoe ze hier sambuca drinken! Ook een paar gezellige Russische mannen ontmoet die voor 15 man eten op tafel hadden staan. En na elke shot wodka moest ik vlees eten, anders zou ik morgen hoofdpijn hebben. En aangezien ik liever garnalen en gebakken aardappeltjes at, wil je niet weten hoe ik me vanmorgen voelde! Wel eerlijk Russisch gekletst en nieuwe interessante woordjes geleerd die ik mijn docente maar niet zal laten horen;)!

Vandaag dus weer iets te lang in bed gelegen, dus Ortrun heeft ons wakker gemaakt nadat zij er al 5 lesuren op had zitten! We zijn naar de historische pantserkruiser Aurora geweest, die permanent afgemeerd ligt in Sint Petersburg. Dit schip is gebruikt begin 20e eeuw voor de oorlog tegen Japan maar is bekend geworden tijdens de Russische Revolutie in 1917. Lenin maakte, door middel van een schot, het teken dat de revolutionairen het winterpaleis konden bestormen. In de radiokamer maakte hij wereldkundig bekend dat de Bolsjewieken het voortaan voor het zeggen hadden in Rusland.

Nu ga ik weer van mijn weekend genieten!

Liefs Wendy

1 opmerking:

Anoniem zei

Wendy :) You did`t asked for pictures authorisation. There was also nice SAMBUCCA:) so called "sabaka"