30 november 2008: Terug in Nederland

Om 15.15uur Russische tijd werd ik opgehaald met de taxi . Het was ontzettend druk in de stad dus de rit duurde ruim een uur, gelukkig waren we op tijd vertrokken. Bij aankomst op het vliegveld moest ik door de vele controles, maar alles verliep voor mij voorspoedig. Later in het vliegtuig hoorde ik vele mensen klagen dat het zo ontzettend druk was, dus blijkbaar had ik geluk gehad. Het vliegtuig was helemaal niet vol, dus ik had alle ruimte. Binnen 3uur waren we gearriveerd in Amsterdam en na een half uur stond ik al buiten met al mijn baggage. Al met al niks te klagen over mijn terug reis.

Ondanks mijn geweldige verblijf in Rusland, was het toch weer heerlijk om terug te zijn. Even het weekend nog rustig bijkomen en dan gaat het gewone leven weer beginnen, maar met vele ervaringen rijker! Ik hoop dat alle lezers van mijn weblog er ook een beetje van hebben genieten.

Bij deze wens ik alle toekomstige cursisten heel veel plezier in St. Petersburg en succes met het leren van deze interessante taal!

Groetjes uit Nederland,

Wendy

1 opmerking:

alexander van bakel zei

Super verslag Wendy,

Ik, Alexander van Bakel, moet binnenkort naar st.Petersburg voor mijn werk. Ik ga daar les geven over schoenen, tassen, pasvorm etc. met behulp van een Russische tolk. Lijkt me ontzettend leuk en een haast onmogelijk, maar ik houdt wel van een uitdaging. Verder wil ik alle tijd benutten om te gaan shoppen. Kun je me wat tips geven wat goedkoop is tov NL en welke spullen ik zeker moet kopen omdat ze typisch lokaal zijn. Gaat je dit lukken? bedankt.
Hoe? Liefst via mijn e-mail: avb@ecco.com. Ik werk dus voor ECCO schoenen..... Bedankt en ik heb in ieder geval een aardige indruk van St.Petersburg door je gekregen. Mocht je me e-mailen gebruik dan als onderwerp st.petersburg. Toppie